«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. AYSAD Başkanı Sait Salıcı: İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz

AYSAD Başkanı Sait Salıcı: İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz

aysad-baskani-sait-salici-ihracat-yan-sanayide-baslar-yan-sanayi-olmadan-tam-sanayi-olmaz.jpg

Ayakkabı Sektörünün Değişmeyen Adresi AYSAF, 84 ülkeden ziyaretçi ağırladığı fuarda, mesajını tekrarladı: “İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz”

 

Ayakkabı sektörünün en önemli buluşma noktası “Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF”, sonbahar-kış sezonu için 67. kez dünyanın alanında lider firmalarını, 16-19 Kasım 2022 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde ağırladı.

 

Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği AYSAD ile Artkim Fuarcılık işbirliği ile dünyanın dört bir yanından lider firmaların ağırlandığı 67. Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF’ın açılışını İTO Başkanı Şekip Avdagiç, İDMİB Başkanı Güven Karaca, AYSAD Başkanı Sait Salıcı ve Artkim Fuarcılık İcra Kurulu Başkanı Cengiz Yaman gerçekleştirdi ve konuşmalarda “İhracat yan sanayide başlar. Yan Sanayi Olmadan Tam Sanayi Olmaz” mesajı verildi.

 

84 farklı ülkeden, 3.284’ü yabancı olmak üzere toplam 15.072 ziyaretçi ağırlayan fuara toplam XXXX firma katıldı.

 

Shoeport Müjdesi

Açılışta konuşan AYSAD Başkanı Sait Salıcı, sektöre dair üretim ve ihracat verileri ile hedeflerini paylaştıktan sonra “Türkiye Ayakkabı Sanayiinin Dijitale Açılan Kapısı”, yan sanayicilerin buluşma noktası SHOEPORT portalinin de açılış müjdesini verdi.

 

İTO Başkanı Şekip Avdagiç ise “ticaret odası, sanayi odası ve sektörlerin işbirliği yaptığında gelişeceğini” belirterek, “amacımız sadece şirketlere kar ettirmek değil, ülke ekonomisine katkı sağlamaktır.” dedi.

 

B2B Buluşma Alanları, Ticarete Aracılık Edecek

İDMİB Başkanı Güven Karaca ise konuşmasında, “deri sektörünün en çok ihracat yapan 4. sektör” olduğunu ve e-ticaret hacminin büyümesini çok önemsediklerini ifade etti. Karaca, Ticaret Bakanlığı’mızın organizatörlüğü ve İDMİB koordinasyonunda fuara gelen Alım Heyetinin hem bireysel ziyaretler yapacağını hem de özel oluşturulan B2B toplantı alanında, katılımcı firmalar ile bir araya geleceğini belirtti. Ve mevcutta 15,5 trilyon dolar olan e-ticaret hacminin bu tür çalışmalar ile 2027 yılında 57 trilyon dolara ulaşmasını hedeflediklerini ifade etti.

 

Ticari alım heyeti yanında AYSAD ve Artkim Fuarcılık’ın fuara özel düzenlediği yurtdışı sektörel alım heyeti kapsamında ise, Arnavutluk, Azerbaycan, Beyaz Rusya, Rusya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Cezayir, Ermenistan, Fas, Filistin, Yunanistan, Gürcistan, Irak, Kosova, Lübnan, Tunus ve Ürdün’den gelen potansiyel alıcılar, fuar alanında katılımcı firmalarla buluştu. 

 

Azerbaycan ve Özbekistan ülke pavilyonlarının da yer aldığı ve sektörün; ayakkabı taban sistemleri, deri, suni deri, tekstil, metal ve plastik ürünleri, kimyasallar, yapıştırıcılar, makine, ekipman ve üretim teknolojileri ihtiyaçlarına karşılık bulabilmesi adına ideal bir platform sunan AYSAF; üretici ile alıcı arasında bir kez daha önemli bir köprü görevi gördü.

 

“Krizleri fırsata çeviren çalışkan ve dinamik bir yapımız var”

Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği Başkanı Sait SALICI, ayakkabı sektör büyüklüğünün 9 milyar dolar dolar olduğunu belirterek, AYSAF’ın bu yol haritasında kritik bir rol üstlendiğini ve Ayakkabı sektörünün toplam ihracat payını destekleyen en önemli alt sektörünün “Ayakkabı ve Aksamları sektörü” olduğuna ve ihracattaki en önemli itici güç olduğuna dikkat çekti.

SALICI sözlerine şöyle devam etti: “Bildiğiniz üzere Rusya ve Ukrayna, ülkemiz açısından da sektörümüz açısından da önemli büyüklüğe ve potansiyele sahip pazarlar. Sektör olarak da ülke olarak da krizleri fırsata çeviren çalışkan ve dinamik bir yapımız var. Rusya’da üretim yapan ve ihtiyaçlarını Avrupa ülkelerinden tedarik eden büyük ölçekli firmalar, Ukrayna’daki mevcut durum nedeniyle alımlarını ülkemize çevirdiler. Türkiye, özellikle Avrupa için en güvenli liman konumuna geldi.

 

Dünyada tedarik zincirlerindeki değişiklik de sektörümüze yaradı. Özellikle Avrupa ülkelerinden ayakkabı talebi arttı. Bu nedenle ihracatta da geçen yıla göre yüzde 23’lük artış yaşanıyor.

 

2022 yılı Eylül döneminde Türkiye tarafından en çok ayakkabı ve aksamları ihracatı yapılan ilk 5 ülke sıralamasında; Almanya, Gürcistan, Mısır, Fas ve Romanya yer alıyor. Geçen yılın aynı dönemine göre bu ülkelere yapılan ihracat rakamlarımız toplamda yüzde 1.604 artış gösterdi. 

 

“Ayakkabı sektöründe gözler Türkiye’ye çevrildi”

Alternatif arayan diğer bölgeler olan Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetler, Doğu Avrupa ve Balkanlar’dan gelen yabancı ziyaretçiler de hem coğrafi yakınlık avantajı hem daha ufak miktarlar ile alım yapabilme avantajı hem de ürünlerin fiyat-kalite dengesinden dolayı ziyaret ve alım rotalarında Türkiye’yi tercih ediyorlar.

 

Ayakkabı yan sanayi firmalarımız son derece kapasiteli, teknolojik yeniliklere açık ve ihracat taleplerini karşılayacak yeterli alt yapıya da potansiyele de sahipler. Bu güçlü yapı nedeniyle Avrupa ülkelerinde oluşacak olası bir resesyondan da sektörümüzün çok fazla etkileneceğini düşünmüyorum. Çünkü ayakkabı sektörü dinamikleri, çok güçlü bir sektör. Yüklü miktarlardaki ürünleri şimdiye dek uzak doğudan karşılayan Avrupa Birliği ülkeleri, daha az miktarlı ve kısa vadeli tüm ihtiyaçlarını karşılamak üzere, coğrafi avantajı da fazla olan ülkemize yöneliyor. 

 

Bu noktada yıllardır ayakkabı ve yan sanayi alanında ihracata önemli katkılar sağlayan AYSAF Fuarı da yenilikçi ürün ve hizmetlerin geniş bir kitleye ulaştırılması ve sektörel yeni iş bağlantılarının kurulması konusunda etkin bir role sahip. Sektörün çatı kuruluşu olarak, gücümüzü uluslararası arenada gösterdiğimiz Ayakkabı Yan Sanayi Fuarımız AYSAF’ı sürekli geliştirerek; daha büyük hedeflerle, potansiyelimizi tüm dünyaya duyuracağımıza inanıyoruz” dedi.

 

Moda Yan Sanayide Başlar Defilesi

Fuarın 2 ve 3. günü (17-18 Kasım tarihlerinde), “Moda Yan Sanayide Başlar” mottosuyla düzenlenen ve ünlü modeller Özge Ulusoy, Zeliha Çal ile tescilli güzellerin de yer alacağı defilede katılımcı firmalara en son koleksiyonlarını sergileme fırsatı sunulan AYSAF’ta ayrıca, fuar alanında oluşturulacak trend alanında firmalar öne çıkan trend ürünlerini sektör beğenisine sundu.

 

AYSAF Dünya Trendlerine Yön Veriyor

Fuarcılık alanındaki 20 yıllık deneyimi ile bugüne kadar ulusal ve uluslararası standartlarda ihtisas fuarları gerçekleştiren Artkim Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleşen 67. Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF’ta çeşitli etkinlik ve özel proje alanlarında, ayakkabı yan sanayi sektörünün yeniliklerine ev sahipliği yaptı.

 

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr HD Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *