«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Hedef dünya lezzeti olmak

Hedef dünya lezzeti olmak

hedef-dunya-lezzeti-olmak.jpg

Türkiye’nin en köklü süt ve süt ürünleri firması Teksüt, Türk gıda sektörünün uluslararası buluşma noktası olan WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, ödüllü ürün ve lezzetlerini 06-09 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gıda dünyasına sunacak. Teksüt, 42 ülkeye yaptığını ihracatını yeni anlaşmalar ve iş birlikleri sonucunda yeni ülkeler ekleyerek büyütmeyi hedefliyor. 

Dünya standartlarında el değmeden üretim yapan Teksüt, 06-09 Eylül 2023 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul’a katılıyor. Teksüt, fuarda yeni ihracat anlaşmaları ve iş birlikleri yaparak 42 ülkeye yaptığı ihracatına yeni ülkeler eklemeyi hedefliyor. 

 

Hedefimiz ihracatı büyütmek

Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, 2020 yılından itibaren Teksüt’ün ihracat yaptığı ülkeleri artırma stratejisini hayata geçirdiklerini ve kısa sürede 42 ülkeye Teksüt lezzetini ulaştırmayı başardıklarına dikkat çekti. Özmen şöyle konuştu: “Bugün itibariyle Amerika Birleşik Devletleri’nden Çin’e kadar 4 kıtada 42 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz yeni ülkelerde bayilikler oluşturarak başarılı ve sürdürülebilir bir dış ticaret hacmi yaratmak. Bu çerçevede Avrupa başta olmak üzere tüm dünyadaki fırsatları değerlendiriyoruz. WorldFood İstanbul Fuarı’nı da bu fırsatları yakalamak için önemli bir etkinlik olarak görüyoruz. Fuarı ziyaret etmesi beklenen 77 farklı ülkeden 600’ün üzerindeki satın alma profesyoneli ile görüşmelerimiz sonucu yeni anlaşmalara imza atmayı ümit ediyoruz.”

 

Hedef, cironun yüzde 20’sini ihracattan sağlamak

Teksüt’ün uzun yıllardır ihracat deneyimi olan bir marka olduğunu hatırlatan Mert Özmen, “Son yıllarda ihracatta daha güçlü adımlar atıyoruz. Avrupa ülkelerine giriş yaptık; ürün göndermeye başladık. Bugün Teksüt ihracatı, cirosunun yüzde 10’nu oluşturuyor. Hedefimiz bu oranı yüzde 20 seviyelerine çıkarmak. Şu anda 42 ülkede ürünlerimiz tüketiliyor.” dedi. Teksüt süt ve süt ürünlerini; Türkmenistan, Almanya, Irak, Birleşik Arap Emirlikleri – Dubai, Kuveyt, Filistin,  Singapur, Libya, Tayland, Gürcistan, Amerika Birleşik Devletleri, Hong Kong, Mısır, Bahreyn,  Ürdün, Japonya, Çin, Lübnan,  İsrail, Moritanya,  Katar,  Fas, İngiltere, Güney Kore, Somali, Afganistan, Azerbaycan,  Kosova, Tacikistan, Tanzanya, Danimarka, Fransa, Hollanda, Belçika, İsviçre, İsveç, Avusturya, Bosna Hersek, Bulgaristan, Suudi Arabistan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Nijerya olmak üzere 42 ülkeye ihraç ediyor. 

Bu yıl 31. kez düzenlenecek olan Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul Fuarı’na 700’e yakın yerli ve yabancı katılımcının, on binlerce ziyaretçinin gelmesi bekleniyor. Fuar kapsamında Teksüt; başta yeni ürünü Teksüt Laktozsuz Süt olmak üzere geleneksel beyaz ve kaşar peynirlerinin yanı sıra labne, krem ve süzme ile çubuk, misket, mihaliç, örgü gibi yöresel peynirlerini tanıtacak. Standta ayrıca tereyağı, UHT süt, meyveli süt, yoğurt ve ayran ürünleri de ziyaretçilerin beğenisine sunulacak. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

Hbr HD Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *